Lijstjes

Wellicht herken je dit wel: een klant belt of komt langs en je toont je product. Uit dit klant-contact blijkt dat je product nog een foutje bevat of eenvoudig verbeterd kan worden. Meteen uitvoeren is geen optie want je bent met andere zaken bezig. Zoiets komt dus op een lijstje, een to-do-list.

Als je nog jong bent en flexibel van geest kun je dergelijke klusjes eenvoudig onthouden, gewoon uit het hoofd. Maar als je wat ouder wordt, of het lijstje wordt wat lang, dan zul je het moeten vastleggenl.

Maar waar ?? zodanig dat je het later weer tegen komt, of zodanig dat jou collega's dat zelfde lijstje gaan gebruiken. Ook zou het mooi zijn dat je (of jouw collega's) op dat lijstje kan afstrepen wat gedaan is. En nog mooier, dat er vanaf dat zelfde lijstje gefactureerd kan worden.

 

Wij hebben de oplossing gevonden in het onderdeel "Taken"  van TimeWriter. (vanaf versie 5.13).  Het vastleggen van zo'n klusje is uiterst eenvoudig en kent standaard al behoorlijk wat opties. Zo kan ik een korte- en een lange omschrijving opgeven, ik kan middels kleurcodes verschillende types klusjes onderscheiden  en ook kan ik via een kleurcode de voortgang (workflow) registreren.

Als dat nog niet niet voldoende is kan zelf ook nog extra velden aanmaken om daar de bedrijfs-specifieke zaken in vast te leggen. Daarnaast kunnen bijlages worden toegevoegd in de vorm van bestanden en plaatjes.

Een ander prettige eigenschap van die takenmodule in TimeWriter, is dat je de klusjes kunt onderbrengen in een boom-structuur. Hierdoor kun je een logische indeling maken op basis van (geneste) groepen. Als een klusje is afgehandeld verdwijnt ie automatisch uit de lijst, maar afgewerkte klusje zijn wel weer eenvoudig zichtbaar te maken.

Omdat we TimeWriter gebruiken in combinatie met een cloud-database kan ik ook vanaf andere locaties ( b.v. s'avonds, thuis) mijn lijstjes raadplegen en aanvullen.




« Vorige | Terug | Volgende »